Oishi ironed out differences in opinions of the servants and finally made up his mind.First of all,he was going to appeal to Tokugawa that the younger brother of the late lord be allowed to become one of Tokugawa's servants again,even if it took a long time.Secondly,he was going to do whatever it took to avenge his lord.
 With these two resolves in mind,Oishi surrendered the castle to the Tokugawas and covertly assembled supporters of his plans.They all agreed to keep their scheme a secret.
 Oishi also moved to a town close to Kyoto and thoroughly observed the development of the situation.
 However,Kira ritired and the lord's brother was ordered by the Tokugawas to go to his relative's house in Hiroshima.This meant that the revival of the Asakos' status would not be allowed.
 Since all hope for their first goal was lost,the only thing left to do for them was to kill Kira.Oishi gathered his confederates living near Kyoto,had a meeting,and made a plan to kill Kira.
 On the 7th of October in 1702,Oishi and his confederates headed to Edo.
 In Edo,they scouted out Kira's mansion,disguising themselves as merchants,doctors,and the like.But,they could not easily figure out whether their target,Kira,was in the mansion or not.Therefore,they could not fix a date to raid Kira's mansion.
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大石は、家臣たちの様々な意見や、強硬派の言い分を調整し、まず第一に、徳川家に対し、亡き主君の弟を再び徳川家の家臣となるよう、たとえ長期間かかっても訴えることとし、第二に武士の面目を保ち、ケンカ両成敗が達成されるよう、主君が切りつけた吉良に何らかの処分が下されるよう願ったのです。
そして大石は、城を徳川家に明け渡す間に、この2つのことを心に秘め、彼と同意見である同志を選び、このことの秘密を守るよう、彼ら同志と同意事項を確かめあいました。
そして京都の近くのある場所(山科)へ移り、周囲の情勢の進展をじっくりと見極めたのです。
しかし、吉良は隠居してしまい、主君の弟は徳川家の命により、広島にある親類(浅野本家)にあずけられてしまいます。
このことは、吉良が処罰されることもなく浅野家の再興も許されないということを意味するものでした。
こうして浅野家、再興の望みは完全に断たれてしまいました。ここで彼らに残された唯一のなすべきこと、それは吉良を討ち取ることでした。
大石は、京都の近くに住んでいる同志を集め、最終的に、吉良を打ち取るための話し合いをおこなったのです。
1702年10月7日大石は同志とともに江戸へ下って行きました。
彼らは、江戸の商人や医者風の者に変装し、吉良の屋敷を偵察したのですが、彼らの敵吉良が屋敷にいるかどうか容易には、わかりませんでした。そのため、吉良の屋敷の討ち入りする日がすぐには設定できなかったのです。
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Fortunately,they happened to find out that a tea ceremony was to be held on the 14th of December at Kira's mansion.
 The snow had stopped falling by midnight when the loyal samurai- 47 of them - divided up into two bands.They finally raiding the manshion through both the front and rear gates.
 Kira's servants fought to protect him,but they were no match for the 47 loyal samurai.However,finding Kira's whereabouts was not easy.After searching in every nook and corner of the premises,they finally found Kira hiding in the storehouse and cut off his head at last.
 Then,they traveled southwards along the Sumida River from Kira's manshion,crossed the Eitai Bridge,and reached the Sengakuji Temple at Takanawa on foot through Tsukiji,Shinbashi,and Fudanotsuji.There,they offered Kira's head at their lord's tomb,reported their deed in tears,and said,“Out lord,please be appeased with this.”
 In the meantime,Oishi had sent off two delegates to turn themselves in to the mansion of Inspector General of the Tokugawa.
 Tsunayoshi,who had been very angry with Asano's behavior the previous year,was far from getting angry with the 47 samurai.Rather,he was heartily impressed by their deep loyalty,despite the fact that the samurai committed a group murder,which was prohibited by law.
 The 46 samurai were ordered by the government to be sent to different daimyo's houses:17 to Lord Hosokawa's,ten to Lord Matsudaira's,ten to Lord Mouri's,and nine to Lord Mizumo's.This was because the sentencing was anticipated to take a while.
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幸運にも、たまたま吉良の屋敷で茶会が開催され、その日が12月14日であることを知りました。
ついに、降りつもる雪も止んだ真夜中、47人の忠義な侍たちは二手に分かれ、表門と裏門から屋敷に侵入したのです。
吉良の家臣たちは吉良をまもるため反撃をしましたが、47人の忠義な侍たちには全くかないませんでした。
しかし47人の侍たちは、なかなか吉良の居場所を見つけだすことができませんでした。屋敷の中を隅から隅まで探したあと、ついに物置の中に隠れている吉良を見つけだし、討ち取ったのでした。
そのあと、彼らは、吉良の屋敷から隅田川にそって南へ下り永代橋を渡り、築地・新橋そして札の辻を歩いて通り、泉岳寺に到着しました。
そこで吉良の首級を墓前にささげ、「私たちの主君、どうかこの首級で、あなたのご無念の気持ちをはらして下さい。」と涙ながらに討ち入りの結果を報告したのでした。
引き揚げの途中、大石は同志の2人(吉田忠左衛門・冨森助右衛門)を彼らの代表として、徳川家の大目付(仙石伯耆守)のもとへ行かせ、自訴したのです。
1年前の浅野の刃傷について、あれ程怒った綱吉は、法で禁じられている「集団で相手を殺した行為」にもかかわらず、彼らの深い忠義のおこないに心から感銘をうけたのです。
彼らは、幕府の命により、17名は細川家へ、10名は松平家へ、10名は毛利家へ、そして9名は水野家へそれぞれ別々にあずけられました。
これは、彼らをさばくため、しばらくの時間が必要であると考えたための措置でした。
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 Tsunayoshi ordered his chief councilors and judges to discuss their sentence.There were two opinions among them:
 - The samurai should be exempted from punishment because they nobly fulfilled their duties to be loyal by following bushido,the way of warriors.
 - They should be punished according to the law,even though they are fine examples samurai.
 Eventually,the latter opinion settled everything.
 The public was disappointed with the decision.On the 16th year of Genroku(1703),the samurai all committed seppuku simultaneously at the houses of the four daimyo on the 4th of February.
 The public mourned for the lives of the 47 samurai,who were likened to cherry-blossoms in full-bloom being scattered by breeze.The people respected and admired them as perfect models of samurai for their true spirit of loyalty.
 Before long,the loyal deed of the 47 samurai became a play.Many people went to see the performance.
 The Shogun in principal prohibited the dramatization of this incident using the real names of people involved.
 Forty-five years after the samurai committed seppuku,a drama title “Kanadehon - Chushingura”(Forty-Seven Exemplary Loyal Servants) was written.The story was modeled after an incident in the Ashikaga era,using no real names of persons,and was quite different from the historical event.
 The story of the 47 loyal samurai still touches the heart of Japanese people through various medium,such as publications,movies,television shows,and plays.That is why many admirers and worshippers of the spirit of the loyal samurai visit their graves even to this day.
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一方綱吉は、老中と奉行たちに、彼らを裁くため、意見を述べるよう命じました。彼らの間では次の2つの意見に分かれました。
※彼らは武士道の忠義を崇高にも達成したのだから罪は免じられるべきである。
※たとえ彼らが武士の立派な見本であろうとも、法に従って罰せられるべきである。
結局、後者の意見が直裁され、すべてに決着をつけたのです。
人々に大変残念がられながら、彼らは全員、4家の大名屋敷で同時に切腹をしました。時に元禄16年(1703年)2月4日のことでした。
世の人々は、風に舞い散る満開の桜の花にたとえながら47人の忠義な侍たちをいたんだのです。
人々は、彼らの真の忠節を武士の鑑であると尊敬し、ほめたたえました。
47人の忠義の行いは、間もなくお芝居となり、たくさんの人々が連れそってそれを見に行きました。
将軍綱吉は、この事件を本名を使いながら、あるがままに上演することを原則的に禁止しました。
しかし彼らが切腹してから45年後に、『仮名手本忠臣蔵』(47人の世のお手本となる忠義な家臣たち)と題する劇が書かれました。この物語は、足利治世の事件に似せられており、本名を全く使わない、歴史的事実とはかなり違ったものでした。
47人の忠義な侍の物語は、出版物、映画、テレビ、劇などあらゆるメディアにより、日本の人々の心を深く打つのです。
だからこそ、今日でも忠義な精神をたたえる人々が、47義士の墓所を間断なく訪れるのです。
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END